logo kozmin
Unia EuropejskaElektroniczna Skrzynka PodawczaBiuletyn Informacji Publicznej

Ważne informacje

12 kwietnia odbyło się spotkanie sołtysów w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Koźmin Wielkopolski, którego gospodarzem i inicjatorem był Arkadiusz Zmyślony, nowy dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu.
W naradzie uczestniczyli również: burmistrz Maciej Bratborski, zastępca burmistrza Jarosław Ratajczak, Paweł Flejsierowicz - członek Zarządu spółki Koźmińskie Usługi Komunalne.

Wiceburmistrz Jarosław Ratajczak poinformował zebranych, że Gmina Koźmin Wielkopolski, po raz drugi, przystąpiła do programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Z tego względu konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji odpadów rolniczych, jakie będą utylizowane z terenu miasta i gminy.

Pracownicy urzędu opracowali i przekazali sołtysom ankietę dla rolników. Wypełnioną ankietę należy zwrócić do Urzędu Miasta i Gminy, ul. Stary Rynek 11, 63-720 Koźmin Wielkopolski - punkt informacyjny, najpóźniej do dnia 6 maja 2022 roku.

W ramach realizacji przedsięwzięcia nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie muszą dostarczyć folię i inne odpady z produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez Urząd. Gmina Koźmin Wielkopolski zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości odebranych odpadów rolniczych z uwagi na ograniczoną ilość środków pieniężnych. Program usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej nie przewiduje również finansowania podatku VAT. W związku z powyższym kwotą podatku VAT (8%) naliczonego od zadeklarowanej ilości odpadów zostanie obciążony rolnik.

Paweł Flejsierowicz, przedstawiciel spółki Koźmińskie Usługi Komunalne przekazał sołtysom ulotki oraz ankietę aktualizacyjną, dotyczącą bezodpływowych zbiorników na ścieki i oczyszczalni przydomowych. W najbliższych tygodniach do każdego mieszkańca wsi zostanie dostarczona ta ankieta i ulotka. Paweł Flejsierowicz poprosił, aby do 30 czerwca 2022 r. wypełnione ankiety zostały przekazane przez mieszkańców inkasentom Spółki. Konieczność aktualizacji rejestru szamb i oczyszczalni ścieków wynika ze zmiany przepisów w tym zakresie.

W ostatniej części spotkania sołtysi przedyskutowali z dyrektorem Arkadiuszem Zmyślony kalendarz i regulamin imprez sportowych w ramach współzawodnictwa sołectw.

Burmistrz Maciej Bratborski życzył sołtysom i wszystkim mieszkańcom sołectw zdrowych i spokojnych świąt Wielkiej Nocy. Burmistrz poinformował zebranych, że tegoroczne dożynki są zaplanowane na 15 sierpnia i poddał pod rozwagę sołtysów miejsce organizacji Święta Plonów.

Tekst i foto: Agnieszka Flejsierowicz, UMiG