
Najpierw wybrały się do przedszkola z zaproszeniami, które osobiście wręczyły dzieciom. Potem wystarczyło już tylko czekać na gości. W przygotowania do warsztatów włączyły się także nauczycielki świetlicy: Izabela Kaźmierczak oraz Maria Mazurowska.
Metoda Klanzy, czyli pedagogika zabawy, to metoda, której głównym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w ich indywidualnym rozwoju, wzrastanie w społeczeństwie i ku niemu. Rozwijanie ich zainteresowań raz możliwości w atmosferze akceptacji, zrozumienia, a przede wszystkim zabawy, która jest podstawową formą aktywności dzieci i najszybszą raz najlepszą drogą do ich pełnego rozwoju.
Pedagogika zabawy wykorzystuje urozmaicone propozycje, które mogą ożywić tradycyjne nauczanie, np. zabawy integracyjne ułatwiające wejście w grupę, poznanie nowego otoczenia, osób; zabawy rozluźniające, odprężające, wykorzystujące ruch, taniec, gest, likwidujące napięcie mięśni i napięcie psychiczne; gry dydaktyczne, dzięki którym nawet małe dzieci, poprzez zabawę, mogą i potrafią rozwiązywać problemy, poszukiwać rozwiązań.
Nasi mali przyjaciele wspaniale bawili się wśród nowych kolegów, wycinali, kolorowali obrazki, by następnie w zrobionych przez siebie opaskach przejść do kolejnej sali, w której odbywały się zajęcia taneczno-ruchowe. Tam, zamienili się w urocze zwierzątka, które tańczyły w rytm piosenki „Na łące”. Po wesołych pląsach zmęczone przedszkolaki odpoczywały wspólnie na dywanie, popijając orzeźwiający soczek i zajadając się słodkościami.
Przed naszymi sześciolatkami nie lada zadanie… to jeszcze nie koniec warsztatów, jednak dzieci bardzo się cieszą, że mogą ugościć małych Skrzatów.
Data publikacji 20.03.2014r.
Tekst i foto:
Maria Mazurowska , SP Nr 1

Metoda Klanzy, czyli pedagogika zabawy, to metoda, której głównym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w ich indywidualnym rozwoju, wzrastanie w społeczeństwie i ku niemu. Rozwijanie ich zainteresowań raz możliwości w atmosferze akceptacji, zrozumienia, a przede wszystkim zabawy, która jest podstawową formą aktywności dzieci i najszybszą raz najlepszą drogą do ich pełnego rozwoju.
Pedagogika zabawy wykorzystuje urozmaicone propozycje, które mogą ożywić tradycyjne nauczanie, np. zabawy integracyjne ułatwiające wejście w grupę, poznanie nowego otoczenia, osób; zabawy rozluźniające, odprężające, wykorzystujące ruch, taniec, gest, likwidujące napięcie mięśni i napięcie psychiczne; gry dydaktyczne, dzięki którym nawet małe dzieci, poprzez zabawę, mogą i potrafią rozwiązywać problemy, poszukiwać rozwiązań.
Nasi mali przyjaciele wspaniale bawili się wśród nowych kolegów, wycinali, kolorowali obrazki, by następnie w zrobionych przez siebie opaskach przejść do kolejnej sali, w której odbywały się zajęcia taneczno-ruchowe. Tam, zamienili się w urocze zwierzątka, które tańczyły w rytm piosenki „Na łące”. Po wesołych pląsach zmęczone przedszkolaki odpoczywały wspólnie na dywanie, popijając orzeźwiający soczek i zajadając się słodkościami.
Przed naszymi sześciolatkami nie lada zadanie… to jeszcze nie koniec warsztatów, jednak dzieci bardzo się cieszą, że mogą ugościć małych Skrzatów.
Data publikacji 20.03.2014r.
Tekst i foto:
Maria Mazurowska , SP Nr 1




