
Inauguracja kampanii w Zamku miała miejsce już 25 października. Wówczas w ramach rozpoczęcia akcji zorganizowane zostało stoisko informacyjne, oraz przemarsz uczniów z transparentem, ulotkami i oświadczeniami woli po szkole.
25 marca zostało zorganizowane spotkanie promocyjne z dr hab. n. med. Maciejem Głydą, Konsultantem Wojewódzkim w Dziedzinie Transplantologii Klinicznej w Wielkopolsce i Lubuskim oraz dwiema osobami po przeszczepie serca. Goście zawitali do szkoły o godzinie 11.00. Aula wypełniła się po brzegi młodzieżą, która z zaciekawieniem słuchała prelekcji lekarza- konsultanta. Doktor przybliżył problem transplantacji, wyjaśnił zawiłości prawne i medyczne, a przede wszystkim zachęcił młodzież do dyskusji na ten temat pomiędzy sobą oraz w domach rodzinnych.
Wiele emocji wzbudziły także wypowiedzi gości po przeszczepie. Karol Prętnicki swoim wystąpieniem „obalił” wiele mitów na temat życia z przeszczepionym sercem, natomiast Justyna Szymczak wzruszyła wszystkich do łez opowiadając swoją historię.
Pewnym jest, że cel wizyty jakim było zwiększenie świadomości młodych ludzi, otwartości na rozmowy na temat transplantacji, a przede wszystkim zmiana nastawienia do przeszczepów został osiągnięty.
25 marca zostało zorganizowane spotkanie promocyjne z dr hab. n. med. Maciejem Głydą, Konsultantem Wojewódzkim w Dziedzinie Transplantologii Klinicznej w Wielkopolsce i Lubuskim oraz dwiema osobami po przeszczepie serca. Goście zawitali do szkoły o godzinie 11.00. Aula wypełniła się po brzegi młodzieżą, która z zaciekawieniem słuchała prelekcji lekarza- konsultanta. Doktor przybliżył problem transplantacji, wyjaśnił zawiłości prawne i medyczne, a przede wszystkim zachęcił młodzież do dyskusji na ten temat pomiędzy sobą oraz w domach rodzinnych.
Wiele emocji wzbudziły także wypowiedzi gości po przeszczepie. Karol Prętnicki swoim wystąpieniem „obalił” wiele mitów na temat życia z przeszczepionym sercem, natomiast Justyna Szymczak wzruszyła wszystkich do łez opowiadając swoją historię.
Pewnym jest, że cel wizyty jakim było zwiększenie świadomości młodych ludzi, otwartości na rozmowy na temat transplantacji, a przede wszystkim zmiana nastawienia do przeszczepów został osiągnięty.
Data publikacji: 28 marca 2014r.
Tekst i foto: koordynatorki kampanii: Beata Kuzia, Karolina Kowalska



