czerwiec
2018
18
poniedziałek
Elżbiety
Marka
Pauli

                         



 

 



 



Strona główna

Matematyczne śledztwo w Trójce - podsumowanie projektu grantowego

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp. już po raz trzeci była laureatem konkursu grantowego i otrzymała 5 tys. zł w ramach IV edycji Programu „mPotęga”, którego organizatorem jest Fundacja mBanku. Projekty koźmińskiej szkoły zostały - dwa razy - wysoko ocenione przez kapitułę konkursu i znalazły się w gronie 15 najwyżej ocenionych projektów. Pozyskane w ten sposób pieniądze pozwoliły zakupić w tym roku szkolnym dwa tablety do pracowni matematycznej oraz wiele gier i pomocy wspomagających nauczanie matematyki. Część z nich została przeznaczona jako nagrody w  konkursach. Obecny projekt  był realizowany od września do grudnia 2017 roku. Jego koordynatorem była Alicja Gawrońska.

 

 

 

 


Podczas zajęć Klubu Gier Planszowych dużo emocji wzbudziły m. in. gry „Duszki”, „Kubik”, „Cubo”. Przy użyciu Play Mind  uczniowie ćwiczyli kodowanie i odgadywali kod przeciwnika.

 

Podczas warsztatów "Matematycy na tropie brył" uczniowie konstruowali budowle z klocków Maple, Bamp. Odbyły się również warsztaty „Bryły wokół nas”, podczas których używano klocków REKO, łamigłówek HAPPY, ziemniaków, wykałaczek oraz balonów. Przygotowano desery matematyczne z galaretki, owoców i śmietany. Uczniowie wcielili się w role detektywów i rozwiązywali matematyczną tajemnicę ukrytą w książce "Zamek zagadek" i "Muzeum tajemnic".

 

 

Odbyło się spotkanie dla rodziców „Jak pomóc dziecku w nauce matematyki?” prowadzone przez  pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krotoszynie.

Jednym z wydarzeń projektowych były obchody VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Odbył się konkurs „Mistrz rachunku pamięciowego klasy i szkoły”. Ponadto uczniowie wzięli udział w konkursie „Mistrz gier logicznych”, „Świąteczne zadania” oraz w „Międzyszkolnym Konkursie Mikołajkowym”. Zwycięzcy otrzymali nagrody, które zakupiono ze środków pozyskanych w projekcie.
Dla uczniów i ich rodziców została przeprowadzona gra miejska.

 

Wszystkie zadania zostały zakodowane kodami QR. Do ich odczytu wykorzystano tablety. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Code Week w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Odbyły się warsztaty "Kodowanie z Scottie Go". Dzięki temu uczniowie stali się ekspertami w tworzeniu algorytmów i poznali podstawy programowania. Uczniowie wzięli również udział w warsztatach "Matematyczne śledztwo z TIK-iem". Rozwiązywali zadania w aplikacji Quizziz dotyczące liczb naturalnych. Następnie  przystąpili do samodzielnego tworzenia testu dotyczącego ułamków zwykłych.

 

Uczniowie podczas zajęć współpracowali w grupach ucząc się jedni od drugich. Dostrzegli użyteczność matematyki w życiu codziennym. Nowe gry i pomoce okazały się dla uczniów bardzo atrakcyjne i pokazały, że matematyki można uczyć się poprzez zabawę.

 

Data publikacji

4.01.2017

Tekst i foto: Alicja Gawrońska, SP NR 3

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn